: Autor: Jula P Komentarze: 0

Bardzo często słyszymy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Można je zrobić tylko raz i to właśnie od tych kilku sekund zależy, jak w dalszych relacjach będą postrzegali nas inni. Złe pierwsze wrażenie zazwyczaj zamyka nam wiele furtek w naszej karierze czy relacjach miłosnych. Miłość, przyjaźnie, kariera – to wszystko zaczyna się lub kończy właśnie podczas tych 11 sekund. Tyle wystarczy, aby rozmówca nas ocenił i obdarzył sympatią, zaufał, polubił lub wręcz przeciwnie – poczuł do nas niechęć.

Ludzie tylko na podstawie naszego wyglądu wysnuwają dziesiątki stwierdzeń o nas. Oceniają czy jesteśmy inteligentni, czy nie, jaki mamy status społeczny, czy nasza orientacja seksualna jest odmienna, a nawet to czy jesteśmy odważni! Wpływ na to, jak zaprezentujemy się po raz pierwszy, ma wiele czynników. Bardzo dużo zależy od naszego wyglądu i mowy ciała. Jak więc zrobić to dobrze?

Umiejętnie korzystaj z mowy ciała

Twoje ręce często mogą dawać bardzo dużo sygnałów. Otwarte, skierowane wnętrzem do góry, a także w stronę rozmówcy, świadczą o Twoich dobrych intencjach i dużej otwartości.
Szczery uśmiech niewątpliwie zachęci drugą osobę do rozmowy z Tobą. Pewnie o tym nie wiesz, ale duże znaczenie ma również ułożenie Twoich stóp. Nieświadomie kierujemy je w kierunku, w którym chcielibyśmy się udać. Najlepiej, jeśli będą one ułożone w stronę rozmówcy, a nie drzwi. Jest też kilka rzeczy, których pod żadnym pozorem nie powinieneś robić! Przede wszystkim – nie podpieraj ręką brody – jest to oznaka znudzenia.

Bądź pogodny, ale nie sztuczny

Każdy z nas wie, jak szalenie ważna jest aura, jaką rozpościeramy wokół siebie. Nie bez przyczyny, do niektórych osób „przyciąga” nas coś, co z logicznego punktu widzenia jest nieuzasadnione. Czujemy wtedy dobrą energię, chcemy przebywać z takimi ludźmi. Bardzo istotny wpływ ma również bycie pozytywnie nastawionym do świata i ludzi. Zupełnie inaczej reagujemy na osoby pogodne. Budzą one naszą sympatię. Uśmiechaj się, rozsyłaj pozytywne wibracje, jednak nie bądź w tym wszystkim sztuczny. Rób to, co czujesz, ale bądź w tym prawdziwy. Pamiętaj – nigdy nie udawaj. Autentyczność, tak samo, jak uśmiech – jest w cenie.

Okazuj zainteresowanie

Nikt nie lubi, kiedy podczas rozmowy z drugą osobą zaczyna dzwonić jej telefon, bądź rozgląda się ona nerwowo i dopytuje kilka razy, o czym dokładnie do niej mówisz. Przede wszystkim z szacunku do drugiego człowieka  – słuchaj go uważnie, jeśli możesz – wycisz telefon, okazuj zainteresowanie poprzez dopytywanie o szczegóły jego opowieści lub w naturalny sposób przytakuj. Utrzymuj kontakt wzrokowy! Nie powinieneś patrzeć na czubki swoich butów, czy rozglądać się po ścianach.

Ubieraj się adekwatnie do sytuacji

Nie zawsze wszystko wypada – to również musimy brać pod uwagę. Zasada ta obowiązuje w każdej sytuacji. Tyczy się to również naszego wyglądu. Ubiór jest wizytówką każdego człowieka. Oczywiście, nie powinno oceniać się na jego podstawie, jednak to właśnie nasz wygląd jest dużą częścią wrażenia (pierwszego!), jakie na kimś wywrzemy. Ubieraj się adekwatnie do sytuacji. Zapewne Twój przyszły szef nie będzie oczarowany podartymi jeansami, zapulsujesz jednak elegancką koszulą. Spodnie te jednak mogą przypaść do gustu Twoim znajomym podczas piątkowego wyjścia na piwo.

Pamiętaj o dobrych manierach!

W każdej sytuacji musisz pamiętać o dobrych manierach. Obowiązują one niezależnie od wieku, miejsca, sytuacji. Swoim zachowaniem dajesz wyraz tego, kim jesteś. Już na starcie pokazujesz w bardzo wyraźny sposób, co sobą reprezentujesz. Bywa, że zwykłe „dziękuję”, przepuszczenie kobiety w drzwiach lub ustąpienie miejsca w autobusie starszej osobie sprawia, że jesteś dobrze odbierany przez innych ludzi. Są to, zdawać by się mogło, rzeczy banalne, jednak to właśnie w takich drobiazgach tkwi cała magia. Więc nie zapominaj być życzliwym, a przy okazji kulturalny człowiekiem. Klasa zawsze wygra, a zdziałać może naprawdę cuda.

Przygotuj się do rozmowy

Uważność jest szalenie istotną cechą. Warto przywiązywać dużą wagę do informacji o danym człowieku. Każdy z nas chce mieć poczucie swego rodzaju wyjątkowości i również każdy na to zasługuje. Spotykając się z daną osobą na tle zawodowy – przygotuj się do tej rozmowy. Zdobądź informacje odnośnie profesji, zainteresowań, przebiegu kariery. Nie chodzi o to, byś mógł się pochwalić swoją wiedzą i umiejętnością researchu, ale o szacunek, który w ten sposób okażesz danemu człowiekowi. To samo dotyczy również firmy, z którą współpracujesz bądź dopiero rozpoczynasz w niej swoją karierę. Aczkolwiek życie nie toczy się tylko wokół pracy i biznesu. W prywatnych sytuacjach obowiązuje ta sama zasada – warto wiedzieć jaką kawę pije Twój kolega lub z jakich kwiatów ucieszy się Twoją przyjaciółka.

Leave a Comment